Chociaż jazda Arielem Atomem nie jest tak zwinna i szybka jak jazda samochodem sportowym, jego prowadzenie daje wiele radości. Atom jest niesamowicie wygodnym samochodem i zrobisz wszystko, aby nie dać się porwać chwili. Pomyśl o Atomie jak o starym przyjacielu, który ma cię na oku od pierwszego dnia. Atom jest tak łatwy w prowadzeniu, że nawet zwykli kierowcy mogą wykonywać nim zgrabne manewry na torze wyścigowym. Ariel Atom jest również świetnym samochodem torowym dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z motoryzacją

Przygotowania przed jazdą Arielem Atomem na torze

Atom to świetny wybór do jazdy po torze, ponieważ można go zmodyfikować tak, aby był lekkim, niezawodnym i wytrzymałym samochodem wyścigowym. Jazda na torze jest jak zwykła jazda bez dodatkowego stresu, który towarzyszy wyścigom. Możesz skupić się bardziej na technice kierowania i maksymalnym wykorzystaniu możliwości. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby przygotować się do jazdy Arielem Atomem na torze.

  • Przyjrzyj się torowi i ustal, które zakręty są dla Atoma największym wyzwaniem. To pomoże ci zdecydować, na których częściach toru skupić się w pierwszej kolejności.
  • Jeśli mieszkasz w miejscu z długim, gorącym latem, możesz chcieć przygotować Ariela Atoma do jazdy po torze zimą lub wczesną wiosną. Przy odpowiedniej opiece, Atom może przetrwać wiele lat regularnych wyścigów.

Zdecyduj, które ustawienie hamulców jest dla Ciebie odpowiednie podczas szybkiej jazdy Ariel Atom

Istnieje kilka różnych ustawień hamulców, których możesz użyć w Atomie. Przyjrzyjmy się zaletom i wadom każdego z nich i pomóżmy ci zdecydować, które ustawienie jest dla ciebie odpowiednie.

jazda Ariel Atom
  • Hamulce seryjne w Atomie nie nadają się do jazdy po torze. Są dobre do codziennego użytku, ale nie są wystarczająco wytrzymałe, aby wytrzymać takie obciążenia, jakie kierowcy torowi zadają swoim samochodom.
  • Wyścigowa konfiguracja z tłoczkami, większą tarczą hamulcową i pełnym zaciskiem wyścigowym jest świetną opcją do jazdy na torze. Taki zestaw daje lepszą siłę hamowania niż hamulce fabryczne i jest wystarczająco trwały, aby poradzić sobie na torze.
  • Jeśli pójdziesz z ustawieniami street-legal, możesz uciec z mniejszymi hamulcami i mniej agresywnymi ustawieniami. Ten zestaw jest lekki i nie jest wystarczająco trwały do regularnego użytku na torze, ale jest wystarczająco dobry do parkowania w sąsiedztwie.