Nie jest tajemnicą, że polerowanie jest niezbędne do ochrony samolotu i zapewnienia bezpieczeństwa podczas lotu. Ale czy wiesz, jak to się robi? Polerowanie można wykonać ręcznie za pomocą miękkiej bawełnianej szmatki lub za pomocą narzędzia do polerowania.

Kupujący gąbkę samochodową

Większość właścicieli samolotów preferuje to drugie, ponieważ przyspiesza proces i zwykle zapewnia lepsze wyniki. 

Podkładki wełniane są często uważane za podkładki „tnące”, ponieważ są bardziej ścierne niż podkładki piankowe i tną głębiej w warstwy farby niż podkładki piankowe.

W przeciwieństwie do podkładek piankowych https://autokosmetyk.com/gabki-polerskie, podkładki wełniane mogą usuwać głębokie zadrapania, grube warstwy brudu i inne zanieczyszczenia, które mogły nagromadzić się na zewnętrznej powierzchni samolotu. Trzy rodzaje podkładek wełnianych to podkładki czterowarstwowe, mieszane i wykończeniowe, a każda z tych podkładek ma różny poziom ścieralności.

Odpowiednia warstwa gąbki

Na przykład czterowarstwowy jest uważany za najbardziej agresywny z trzech, podczas gdy podkładki wykończeniowe są wykonane z miękkich, naturalnych włókien i są idealnie używane do wykańczania prac polerskich.

Podsumowanie

Wykończeniowe podkładki wełniane są często wykonane z wełny jagnięcej, która zawiera naturalny olej zwany lanoliną. Zaleca się użycie podkładki wełnianej na początku pracy polerowania w celu usunięcia wosku lub uszczelniaczy, które zostały nałożone na powierzchnię. Używanie wełnianej podkładki do cięcia wykończenia i schodzenia do metalu jest znacznie bardziej wydajne niż używanie podkładki piankowej, która zajęłaby dużo więcej czasu, aby wykonać tę samą pracę. 

Podkładki piankowe są znacznie delikatniejsze niż podkładki wełniane, dlatego należy ich używać, gdy jesteś w końcowej fazie polerowania samolotu.

Chociaż te podkładki nie będą w stanie usunąć głębokich zadrapań lub brudu, będą w stanie pozbyć się małych zadrapań, które znajdują się bezpośrednio na powierzchni.